ITC- International Training Center , PRAGA,Cehia

 

Perioada: 10-14 iunie 2024
Durata cursului: 35 ore
Participanți: Prof.Ioana Hustiu, Diana Stan

 

Cursul“Innovative Approaches to Teaching /Abordări inovatoare ale predării” a derulat activităţi practice, care au avut ca scop îmbunătățirea calității și eficacității procesului educațional în orice sală de clasă (încurajarea creativității, organizarea de proiecte, integrarea elevilor sau folosirea TIC ca instrument pentru dezvoltarea gândirii critice).

Rezultatele participării:

 Însuşirea abilităților de a utiliza diverse metode și tehnici de predare inovatoare, centrate pe cursant,care încurajează rezolvarea unor sarcini semnificative din lumea reală și dezvoltarea competențelor transversale.
 Îmbunătățirea competențelor în utilizarea resurselor deschise și digitale, sprijinirea dezvoltării competențelor digitale și a alfabetizării media, creșterea capacităţii de a declanșa schimbări în ceea ce privește modernizarea utilizând TIC.
 Crearea de materiale și idei gata de utilizare pentru a sprijini dezvoltarea școlară sau organizațională în domeniul educație inovatoare în ceea ce privește abordarea interdisciplinară și holistică.
 Dezvoltarea de abilități relevante, la nivel înalt, cum ar fi creativitatea, gândirea critică, metacogniția și alte competențe cheie prin metode de predare inovatoare.
 Însuşirea de tehnici şi metode care să motiveze, să ghideze și să evalueze eficient pentru a reduce rezultatele scăzute în competențele de bază.
 Promovarea şi încurjarea schimbului de experienţă cu colegi de diferite naționalități din UE, implicarea în experiențe de învățare interculturală, schimburi de idei și construirea unei rețele pentru viitoarea cooperare internațională.
 Revizuirea și dezvoltarea competențelor personale și profesionale, construirea încrederii în promovarea tehnicilor inovatoare și active care răspund la diversitatea socială și culturală.
 Înțelegere mai amplă a practicilor, politicilor și sistemelor de educație din diferite țări, cultivarea unui respect reciproc, conștientizarea interculturală și practicarea de valori educaționale și de formare comune.
 Îmbunătățirea abilităților de comunicare, îmbunătățirea competențelor de limbi străine, lărgirea vocabularului profesional și promovarea diversităţii lingvistice .

 

Module parcurse:

M01- Modul teoretic- Competenţele secolului XXI
M02- Gândirea criticӑ şi creativӑ. Cum poate fi dezvoltatӑ?
M03- Învӑţarea bazatӑ pe investigaţie. Învӑţarea bazatӑ pe sarcini
M04- Gamificarea în clasӑ
M05- Utilizarea aplicaţiilor online în clasӑ
M06- Învӑţarea combinatӑ – Clasa inversatӑ
M07- Metacogniţia: Învӑţarea elevilor sӑ înveţe
M08- TIC ca instrument pentru dezvoltarea creativitӑţii şi gândirii critice – Povestiri digitale
M09- Tendinţe moderne în evaluarea formativӑ
M10- Educaţia între colegi